Mitől lesz egységes a közösségi média arculatod?

Az egységes közösségi média arculat meghatározott jellemzők és stíluselemek kombinációjából áll, amely összehangolja a posztjaidat, és megkönnyíti a felismerhetőséget.

Vizuális összhang

Mindennek az alapja a vizuális összhang. Válassz ki egy állandó színpalettát és betűtípust, melyet konzisztensen használsz a posztjaidban. Legyenek állandó grafikai elemek, mint például logó vagy vízjel, amelyek megjelennek minden bejegyzésben. A logód mindig legyen olvasható. A vizuális összhang létrehozása hozzájárul a felismerhetőséghez és az egységes megjelenéshez.

Egységes hangnem és stílus

Szükség van egy konzisztens hangnemre és beszédstílusra. Határozd meg, hogyan szeretnél kommunikálni a követőiddel. Legyen az hangos és vidám, vagy inkább szakmai és formális, a lényeg, hogy következetes legyen a kommunikációd stílusa. Az embereknek könnyen azonosulniuk kell vele, és fel kell ismerniük, hogy tőled származik a poszt.

Tartalmi témák és értékek a közösségi médiában

Fontos meghatározni azokat a tartalmi témákat és értékeket, amelyekre összpontosítani szeretnél. Lehet ez a szakmai tapasztalatod, az életmódod, vagy más olyan terület, amely iránt a célközönséged érdeklődik. Tartsd magad ezekhez a témákhoz, és ossz meg tartalmakat, amelyek összhangban vannak az értékeiddel.

Kreatív tartalomformátumok

Az egységes közösségi média arculat megköveteli a kreatív tartalomformátumok alkalmazását. Kísérletezz olyan típusú posztokkal, mint például idézetek, képek, videók, infografikák vagy történetek. Ez segít változatosságot és érdekességet vinni a posztjaidba, miközben fenntartod az egységes megjelenést.

Közösségi média kreatívok

Kommunikáció

A közösségi média arculat meghatározó része a követőiddel való aktív interakció. Válaszolj a kommentekre, kérj visszajelzést, és vegyél részt a követőiddel folytatott párbeszédben. Ez segít a közösségépítésben és erősíti a kapcsolatot a követőkkel. Érdemes előre eldönteni, hogy hogyan fogod kezelni az esetleges negatív kommenteket.

Mérés és optimalizálás a közösségi médiában

Ne felejtsd el figyelni a posztjaid teljesítményét és a követőid visszajelzéseit. Használj analitikai eszközöket, hogy elemezd, melyik tartalom működik a legjobban, és melyik kevésbé. Az adatok alapján finomítsd és optimalizáld az arculatodat, hogy még hatékonyabbá és egységesebbé váljon.

Összességében az egységes közösségi média arculat meghatározó tényezői a vizuális összhang (amelynek egyik kulcsa a megfelelő képek kiválasztása és optimalizálása), a konzisztens hangnem és stílus, a tartalmi témák és értékek, a kreatív tartalomformátumok, a követői interakció és a folyamatos optimalizálás. Segít kiemelkedni a többi poszt közül és erősíti a közösséghez tartozás érzését.

Aktuális képméretek a Facebookon

Összeszedtem, hogy a Facebookon milyen méretű képeket érdemes feltölteni. A cikkben megtaláljátok nem csak az általános, hanem a hirdetésékre vonatkozó méreteket is.

Profilkép méret

A profilkép egy 1:1 arányú, négyzet alakú kép, amely az alábbi felbontásokban jelenik meg: asztali gépen:170*170 px, okostelefonon: 128*128 px.

Facebook profilkép méret irányelvek:

  • Minimum méret: 170*170 px
  • Ajánlott méret: 1080*1080 px
  • Képarány: 1:1

Ha azt szeretnéd, hogy a profilképed éles legyen, akkor ajánlom, hogy 1080*1080 px vagy 2048*2048 px legyen a kép, amit feltöltesz. A profilkép szélei lekerekítettek, így olyan képet tegyél ki, ahol érdemi információ nem kerül a szélére.

Borítókép méret

A Facebook borítókép mérete változik, attól fügően, hogy milyen eszközön nézed. Ezért nagyon fontos, hogy a fő vizuális elemek, feliratok középre kerüljenek. A kép 16:9 azaz téglalap arányú. Asztali gépen: 820*312 px, mbilon: 640*360 px felbontásban jelenik meg.

Facebook borítókép méret irányelvek:

  • Minimum méret: 820*312 px
  • Ajánlott méret: 1640*624 px
  • Képarány: 16:9

Bejegyzéseknél használható méretek

A Facebook jelenlegi ajánlása alapján az optimális méretek a következők:

  • Ajánlott méret: 1200*630 px, (1080*1080 px 1:1 kép esetén). Maximális méretkorlátozás nincsen.

Esemény borítókép méret

A Facebook esemény oldalak borítóképeinek is mások a méretei, mint amit eddig használtál. Feltölthetsz itt is bármilyen méretű képet, de igazából fontos, hogy az irányelveket betartsd, mert ha 1920 px-nél kisebb képet raksz fel, akkor a rendszer automatikusan belenagyít, így pixeles lesz a kép, ha pedig nagyobbat használsz akkor aululról és felülről is levág belőle.

Facebook esemény borítókép méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1920 x 1080 képpont 16:9 képaránnyal

Csoport borítókép méret

A csoportoknál nem lehet külön profilképet feltölteni, így itt igen nagy jelentősége van a borítóképnek. A kiemelt bejegyzéseken kívül ez az egyetlen felület, ahol a leghatékonyabban tudod átadni a Facebook csoportod mondanivalóját, identitását.Nagyon fontos, hogy a kép felső és alsó 100 px-es sávjába ne kerüljön érdemi információ, mert feltöltés után ezek a részek mobilon nem lesznek láthatóak.

Facebook csoport borítókép méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1640 x 865 képpont
  • Képarány: 1,91:1

Facebook hirdetés méretek

A Facebook a hirdetések széles tárházát biztosítja. Megmutatom a leggyakrabban használt méreteket, bővebb információt a Facebook súgóközpontjában találsz a képes hirdetésekről.

Hírfolyam hirdetés méretek

A hírfolyamokban megjelenő képes hirdetések a leggyakoribb hirdetési formák.

Facebook hírfolyam képes hirdetés méret irányelvek:

  • Ajánlott méret: 1200*628 px, (1080*1080px, 1:1 kép esetén). Nincsenek maximális méretkorlátozások
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1, 1:1 
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Jobb oldali oszlop hirdetés méret

Korábban a jobb oldali oszlopos hírdetések voltak a leggyakoribb hirdetői felületek. Ma már a mobilhasználat miatt ezek háttérbe szorultak, de asztali gépen még mindig van létjogosultsága ezeknek a felületeknek. Fontos, hogy a jobboldali sávban megjelenő hirdetésed ugyan azokat az információkat tartalmazza mint amit a hírfolyamnál használsz. Amit tudni kell, hogy ezek kisebbek, csak asztali gépen látszanak, és nem tehetsz fel videót, csak képet.

Facebook Jobb oldali oszlop hirdetés kép irányelvek:

  • Minimális méret: 600*600 px
  • Ajánlott méret: 1200*628 px, nincs maximális méretkorlátozás
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Galéria hirdetés méret

A galéria funkció segítségével egyetlen Facebook hirdetésen belül több hely áll rendelkezésedre kreatív tartalmaid számára. Ezzel lehetőséged nyílik különböző termékeket vagy szolgáltatásokat kiemelni, illetve részletesebben bemutatni egy adott promóciót vagy ajánlatot.

Facebook galéria hirdetés méret irányelvek:

  • Minimális méret: 600*600 px
  • Ajánlott méret: 1080*1080 px, nincs maximális méretkorlátozás
  • Képarány: 1:1 
  • Minimum 2 kép vagy videó, maximum 10 kép vagy videó szerepelhet egy hirdetésben
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Marketplace hirdetés méret

A Facebook Marketplace egy olyan platform, ahol az emberek dolgokat tudnak eladni és vásárolni. Magyarországon rendkívül népszerű, és sokan használják, így érdemes kihasználni a hirdetési lehetőségeit is ezen a felületen. A Facebook Marketplace-en való hirdetés lényegében ugyanolyan, mint bármely más hirdetés a Facebookon, azonban van egy fontos dolog, amit érdemes szem előtt tartani: az emberek általában vásárlási szándékkal látogatják a Facebook Marketplace platformot. Ennek megfelelően a hirdetésed nagy valószínűséggel akkor hozza meg a kívánt eredményt, ha helyi terméket vagy szolgáltatást reklámozol.

Facebook marketplace kép hirdetés méret irányelvek:

  • Minimális méret: 600*600 px
  • Ajánlott méret: 1200*628 px
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Messenger hirdetések méretei

Ez a különösen elterjedt hirdetési forma a Facebook Messenger „Bejövő üzenetek” mappájában jelenik meg, a beszélgetések között elhelyezve. Amennyiben valaki rákattint a hirdetésre, részletes nézetben jelenik meg a hirdetés számára.

Facebook Messenger méret irányelvek:

  • Minimális méret: 254*133 px
  • Ajánlott méret: 1200*628 px
  • Képarány: 9:16, 16:9, 1.91:1
  • Ajánlott fájltípusok a PNG, vagy az alacsony tömörítésű JPG

Stories hirdetések méretei

A Facebook-történetek hirdetései mind az Instagramon, mind pedig a Facebookon elérhetők, és teljes képernyős élményt nyújtanak a mobil használat során. A legtöbb márka a Történetek hirdetéseiben főként videókra támaszkodik, azonban a képek is hatékonyak lehetnek. Az optimális képarány 9:16. A Facebook Stories videók 15 másodpercig, míg a képek 5 másodpercig jelennek meg.

Fontos megjegyezni, hogy hagyj körülbelül 250 képpont üres területet a hirdetési kép vagy videó tetején és alján. Ennek az az oka, hogy ezekre a területekre a profilkép és a CTA (hívásra ösztönző gomb) kerülnek elhelyezésre.

Facebook Stories méret irányelvek:

  • Minimális szélesség: 500 px
  • Ajánlott méret: 1080*1920 px
  • Képarány: 9:16 (az Instagram stories-hoz hasonlóan)

Amennyiben szeretnéd, hogy segítsek az egységes arculat kialakításában, keress bizalommal.