Micsoda, neked még nincs
LANDOLÓ OLDALAD?!
A webes világban gyakran lehet hallani a „landing page” kifejezést, de sokan csak hozzávetőlegesen tudják, hogy miről van szó. Egy ütős, hatékony marketing eszközről beszélünk, amelyet érdemes alaposabban megismerni, ha szeretnénk felturbózni egy adott termékünk, szolgáltatásunk értékesítését.
Ezt a cikkünket stílusosan landing page „köntösbe” öltöztettük, hogy önmaga referenciájaként mutassa be neked ezt a témát.
Van egy csodás weboldalad,
de nem találnak rá a potenciális ügyfeleid?
Ez egy igen gyakori, valós probléma. Amikor egy weboldal elkészül, alig várjuk, hogy a látogatók használatba vagyék. Csakhogy a nép nem értesül automatikusan arról, hogy hova is kellene jönni… Nézzük, milyen forrásból érkezhetnek a látogatók!
- Organikus keresés
… amikor a (Google) keresőben rákeresnek egy adott szóra, kifejezésre. - Hirdetés
Pl. Google Ads, Facebook… - Hírlevél
… ha már van egy e-mail adatbázisod. - Más weboldalakon elhelyezett, a honlapunkra mutató linkek
Pl. szponzorált cikkek, fizetett bannerek, linkcsere eredménye.
A legjobb, ha egyszerre több fronton is jelen vagyunk. Felmerül azonban egy fontos kérdés: ha egy hirdetéssel „megfogtuk” a látogatót, hova tereljük? Na itt jön képbe a landing oldal!
Jönnek a látogatók,
mégsem vásárolnak?
Rátalálnak az oldalra, esetleg meg is van bennük a vásárlási hajlandóság, mégsem kattintanak a kosár gombra? Itt vajon mi lehet a probléma?
Valószínűleg az, hogy nem a megfelelő szinten tájékoztattuk az érdeklődőt.
Ha a látogató a főoldalra érkezik, ott túl általános információkat talál. Kicsit nézelődik, kattint egyet-kettőt, de ha nem találja meg a kérdéseire a választ, megunja és továbbáll.
Ha az érdeklődőt egyből a termék oldalra tereljük, ott túl direkt módon szembesül az árral. Még nem volt alkalmunk részletesen elmagyarázni neki, hogy a szolgáltatásunk / termékünk miért kerül ennyibe. Hogy miért jobb a számára, ha a mi professzionális megoldásunkat választja, és nem a fele annyiba kerülő gagyit a szomszéd webshop-ban?
Mi oldja fel ezt a problémát? Hát persze, hogy a landing page!
Tudod, hogy miért tesszük fel neked ezeket a kérdéseket?
Hogy szembesülj azokkal a problémákkal, amikre majd a mi szolgáltatásunk nyújtja számodra a tökéletes megoldást. Hogy befészkelje magát a fejedbe a gondolat, hogy te is érintett vagy a témában, és tenned kell valamit! Hogy szinte fájjon, hogy – jelen esetben – a weboldalad landing page nélkül egy fabatkát sem ér. (Kis költői túlzás megengedhető…)
A landing page fontos része tehát a problémafelvetés, amikor tudatosítjuk a látogatóban, hogy mi a megoldásra váró feladat, vagy hogy milyen vágy munkálkodik benne, amit mi tökéletesen ki tudunk elégíteni.
Mi az a landing page, és mire való?
Miután felvázoltuk a problémát, jöhet a megoldás – de azt is szép fokozatosan adagoljuk.
Egy jó landoló oldal szinte edukálja a felhasználót.
Mit jelent a „landing page” kifejezés? Ha magyarra szeretnénk fordítani, akkor hívhatjuk landoló, vagy érkeztetési oldalnak. Itt landol a felhasználó, miután rákattintott a termékünket vagy a szolgáltatásunkat népszerűsítő hirdetésre, cikkre.
A landoló oldal lehet a céges weboldalunk része (egy aloldal), de lehet egy teljesen önálló egység is.
Lássuk, hogyan alakul a vásárlói út!
Hirdetés
Felkeltjük az érdeklődését.
→
Landing page
Teljeskörű, korrekt tájékoztatást adunk.
→
Konverzió
Tálcán kínáljuk a megoldást.
A hirdetés célja, hogy röviden (egy ütős képpel, néhány mondattal) felkeltse a látogató érdeklődését, a landing page pedig arra hivatott, hogy részletesen bemutassa az adott terméket, szolgáltatást, és meggyőzze a látogatót arról, hogy nálunk a lehető legjobb helyen jár. Ha ügyesek voltunk, nincs más hátra, mint a konverzió, amikor a látogató megvásárolja a terméket, vagy megadja az adatait.
Felcsigáztunk?
Csak kattintanod kell!
Fontos, hogy a landoló oldalnak egy jól meghatározott célja legyen, azaz egy konkrét akció felé tereljük a látogatót. Ez lehet vásárlás (szolgáltatásra való előfizetés), vagy lead generálás, melynek során begyűjtjük a felhasználó elérhetőségeit. A lényeg, hogy az érdeklődő számára is teljesen világos legyen, hogy mit kell tennie.
Egy jó landing page igény szerint adagolja az információt, ezért időről-időre ún. CTA (call-to-action, azaz akcióra hívás) gomb segítségével felajánlja a felhasználónak a konverzió lehetőségét. Ha az olvasó még nem áll készen, tovább tanulmányozhatja a leírást, ha viszont már meggyőztük, a gomb segítségével legörgethet a konverziós blokkhoz, ahol például űrlap, időpont foglaló, hírlevél feliratkozás gomb, vagy kosár gomb várja.
Mire ügyeljünk a landing page kialakításánál?
Fontos, hogy a landing page kifejezetten egy termékre, vagy szolgáltatásra fókuszáljon, hogy a felhasználó a logikusan felépített leíráson végighaladva egyenesen célba érjen. Se egy link, se egy másik téma felvetése ne térítse őt le erről az útról!
Ha több terméket vagy szolgáltatást szeretnénk kínálni, akkor mindegyikhez külön hirdetés és landoló oldal tartozzon!
Milyen legyen a landing page stílusa?
- Természetesen illeszkedjen a termék, a márka, és a cég arculatához.
- Illeszkednie kell a hirdetéshez is, amelyről kiindulva a látogató a landoló oldalra érkezett. Vizuálisan is egyértelművé kell tenni, hogy az oldal pont arról szól, amit a hirdetés ígért.
- Egyszerű és letisztult dizájnra törekedjünk! Kerüljük a zavaró elemeket, és hangsúlyozzuk a fő üzenetünket és a kívánt cselekvést. Az oldal legyen áttekinthető, professzionális (mint a termék, amit kínálunk), és vonzó!
Hogyan építsük fel a tartalmat?
- Először is, gondoskodjunk arról, hogy a látogató néhány másodpercen belül megértse a célt. (Ezt érdemes tesztelni.)
- Tegyük egyértelművé a problémát, a megoldást, és hogy a látogatónak ennek érdekében mit kell tennie.
- A szöveget igényesen tagolva tegyük lehetővé az érdeklődő számára, hogy a tartalmat végigpásztázva a számára érdekes részekben el tudjon merülni, a többit pedig a cimszavak alapján is meg tudja érteni.
Felcsigáztunk? Csak kattintanod kell!
Most már te is érzed, hogy ez a „landing page” dolog ütni fog?
(Igen, ez itt egy újabb CTA blokk.)
Mik egy jó landing page szuperképességei?
- Valódi értéket ad.
Egy jó landing page nem közhelyeket puffogtat, és nem bullshit szövegeket halmoz, hanem valóban tájékoztat és edukál. Tágítja a látogató ismereteit a témával kapcsolatban, hogy körültekintően tudjon dönteni. Innentől már nem is fogja érdekelni gagyi alternatíva, ha képbe kerül azzal kapcsolatban, hogy mitől igazán minőségi az adott szolgáltatás. - Érthetően és egyértelműen fogalmaz.
Világosan kiderül, hogy kinek való, és hogyan segít az adott szolgáltatás. Az is, hogy mit várunk a látogatótól. - Annyi információt adagol, amennyit az érdeklődő aktuálisan be tud fogadni.
A landoló oldal a felépítésének köszönhetően a látogató könnyen végig tudja pásztázni a tartalmat, és már a címekből és a kiemelésekből is össze tudja olvasni a leglényegesebb információkat. Ha akar, elmerülhet a részletekben, ha pedig eleget látott, rátérhet a lényegre (konverzió).
Hasonló módon adhatod át te is, hogy a terméked és a szolgáltatásod miért kitűnő választás a potenciális vásárlód részére.
Hogyan tervezd meg a landoló oldaladat?
Ahogy végig görgetsz ezen az oldalon, könnyen be tudod azonosítani az alábbi blokkokat:
- Nyitóoldal, egy ütős címmel, rövid leírással (amely egyből képbe hozza a látogatót), vizuális alátámasztással, és egy cselekvésre ösztönző CTA gombbal);
- Problémafelvetés: mi az, ami a felhasználót foglalkoztatja, zavarja, vagy mi az, amire vágyik;
- Megoldás: ez nyilvánvalóan a mi szolgáltatásunk, amely megoldást ad a felsorolt problémákra;
- CTA blokkok;
- További részletes leírás a szolgáltatásról, és annak előnyeiről;
- Árak és szolgátatás csomagok;
- Konverziós blokk (űrlap, gomb, link…);
Amit most nem vetettünk be, pedig jó ötlet lenne:
- Bónuszok, garancia;
- Ügyfél ajánlások, és vélemények;
- Tanúsítványok;
- Ki áll a szolgáltatás / termék mögött (a cég rövid bemutatása);
- FAQ avagy GY.I.K. (gyakran ismételt kérdések);
- Videó, amely ad egy kis betekintést arról, hogy milyen akció közben az adott termék, szolgáltatás.
Hogyan tedd vonzóvá a tartalmat?
A landoló oldalon gyakorlatilag minden webes megoldás szóba jöhet, amit a honlapokon amúgy alkalmazni szoktunk, feltéve hogy nem megy az arculat és az átláthatóság rovására. Az átadni kívánt üzenet, és a kreativitás függvénye, hogy milyen vizuális elemekkel támogatjuk meg a szöveget. Néhány példa:
- Slider-ek, galériák, ikonok;
- Diagramok és grafikai illusztrációk, animációk;
- Idézetek, kiemelések;
- Idővonal;
- Lenyíló tartalmak (további részletek megjelenítéséhez);
Milyen területeken vethető be
a landing page?
„Itt kezdd!” oldalakon
Ha a szolgáltatásodat szeretnéd az új látogatóid számára bemutatni, érdemes létrehoznod egy „Itt kezdd!” típusú landoló oldalt. Ezzel képbe hozhatod a felhasználókat azzal kapcsolatban, hogy hogyan kezdjék el használni a szolgáltatást, milyen – ingyenes vagy prémium – funkciók állnak a rendelkezésükre, és ezek milyen előnyökkel járnak.
Értékesítési oldalakon
A klasszikus landing page, amely egy konkrét terméket vagy szolgáltatást mutat be részletesen, minden kérdést és kételyt megválaszolva.
Kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy bemutassuk a termék előnyeit és meggyőző érveket közvetítsünk a potenciális vásárlók felé.
„Splash” oldalakon
Ebben az esetben a felhasználó egy linkre kattintva nem egyből az ígért oldalra kerül, hanem egy közbülső oldal jelenik meg. Ez például akkor hasznos, ha valamilyen bejelentést akarunk tenni, például egy újdonságra hívjuk fel a figyelmet, vagy egy közelgő eseményt népszerűsítünk.
Elsősorban vizuális tartalomra épít, rövid és figyelemfelhívó.
Feliratkozás, letöltés, megosztás
Amennyiben szeretnénk egy meglévő tartalmat (szakmai anyag, e-book) népszerűsíteni, vagy arra építve feliratkozókat gyűjteni, arra is kiváló szköz lehet a landing page.
Ebben az esetben olyan értéket adunk a potenciális ügyfelünk részére, amely növeli irányunkban az elköteleződést, és további látogatásra ösztönöz.
Most már szinte mindent tudsz
A többit megbeszéljük személyesen?
Mennyibe kerül egy profi landing page?
Miután megbeszéltük, hogy mire való a landoló oldal, hogyan épül fel, és hogy nyilvánvalóan nem élhetsz tovább nélküle, ideje megnézni az árakat!
Nagy szerencséd van, mert csak neked, csak most, van egy rendkívüli ajánlatunk! A viccet félretéve, az árakat tartalmazó blokkot akkor jelenítjük meg, amikor már minden információ rendelkezésre áll a körültekintő döntéshez. Ekkor már a látogató is érti, hogy milyen minőségű termékről vagy szolgáltatásról van szó, ezért nem fogja sokkolni, ha ennek megfelelő az árazás.
Természetesen ezt a témát is lehet ragozni: milyen csomagjaink vannak, mit tartalmaz az ár, milyen garanciát vállalunk, és milyen aktuális akciót kínálunk.
Basic csomag
… amely 1 darab landing page részletes kidolgozását és fejlesztését foglalja magába.
3 konzultációval
teljes grafikai tervvel
129.000 Ft-tól
Üzleti csomag
… amely 3 darab landing page kidolgozását foglalja magába, egységes stílusban.
5 konzultációval
teljes grafikai tervvel
259.000 Ft-tól
Prémium csomag
… amely azért szerepel itt, hogy a középső csomag árban vonzóbbnak tűnjön.
10 konzultációval
A pérmium csomagban mindent (is) vállalunk.
599.000 Ft-tól
A tartalmat a megrendelő állítja össze, de igény esetén bevonhatunk szövegírót is.
A landing page fejlesztése a fenti árakon meglévő WordPress oldalt feltételez.
VEDD FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!
Ahogy korábban már említettem, a landing page-nek mindig határozott célja van,
legtöbb esetben az értékesítés, vagy a kapcsolatfelvétel.
Kérjük, töltsd ki az alábbi rövid űrlapot!
Elemzés
A landing page a látogatók számára a kapcsolatfelvételi blokkal véget ér, számunkra azonban hátra van még egy izgalmas terület: az elemzés. Érdemes ugyanis folyamatosan figyelni a látogatók viselkedését, és ennek megfelelően tovább csiszolni az oldalt, hogy még jobb konverziós arányt érjünk el. Néhány példa:
- A/B teszt
Akinek van kedve kísérletezni, készíthet több féle landoló oldalt is egy témára (az egyiken pl. nagy piros CTA gomb van, a másikban zöld…) és ezeket véletlenszerűen feldobva tesztelheti, hogy melyik teljesít jobban. Itt nyilván lehet játszani a stílussal és a tartalommal egyaránt. - Hőtérkép
Ugyancsak a landing page eredményességét elmezhetjük, ha telepítünk egy hőtérkép alkalmazást, amely figyeli hogy a felhasználó hol időzött hosszabban, meddig jutott el az aldalon, megnézte-e a videót, és mely gombokra kattintgatott. (Sajnos a profi hőtérkép alkalmazások mind fizetősek.) - Google analitika
A Google eszközök ingyenesen a rendelkezésünkre állnak, tehát ha már úgyis aktiváltuk őket weboldalunkon, hiba lenne nem használni. Figyeljük a konverziós arányokat, a kattintási arányokat és a látogatói viselkedést, és finomítsuk az oldalt az adatok alapján. Vizsgálhatjuk azt is, hogy organikusan milyen keresőszavakkal érkeznek hozzánk a látogatók, és ezt a információt is felhasználhatjuk a tartalom építésénél.
Összefoglalva…
A landing page kulcsfontosságú eszköz lehet a marketing stratégiádban. Lehetővé teszi számodra, hogy hatékonyan célozd meg és ösztönözd a látogatókat egy meghatározott cselekvésre. Ezt a bekezdést ChatGPT-vel írattam, ő is a segítségedre lehet a landoló oldalad összeállításában.
Reméljük, hogy hasznos és informatív volt számodra ez az anyagunk. Ha úgy érzed, hogy bármi kimaradt, kérjük segítsd a munkánkat, és írd meg az észrevételeidet!
Ha kérdésed van, megtalálsz minket a szokásos elérhetőségeinken.